Speaker
Description
Ve své diplomové práci se zabývám čtyřmi úrovněmi badatelské výuky. V úvodu práce charakterizuji badatelskou výuku a uvádím stručnou rešerši studií zabývajících se efektivitou badatelské výuky.
V rámci práce byly vytvořeny pracovní listy se zadáním experimentů s kyvadlem a hydrostatickým tlakem na čtyřech úrovních badatelské výuky. Byl také vytvořen dotazník, na jehož základě byli studenti rozděleni do čtyř skupin a dotazník, který zjišťuje, zda studenti porozuměli jevům, se kterými experimentovali.
Hlavní část se zabývá činnostmi studentů při práci s vytvořenými pracovními listy. Studenti prvního ročníku SŠ podle pracovních listů experimentovali a byli u své práce natáčeni na videokamery. Následně byly vytvořeny kódy popisující jednotlivé činnosti studentů, které jsme použili k videostudii práce těchto studentů. Získali jsme tak informace o činnostech studentů během experimentování na různých úrovních badatelské výuky.